دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۵:۵۳

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:
کار در شرایط بین‌المللی سخت نیازمند چابکی بیشتر است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به حساسیت‌های امور بین‌الملل این شرکت و شرایط خاص کشور گفت: هر میزان شرایط بین‌المللی سخت‌تر شود، ما باید قوی‌تر و چابک‌تر شویم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محسن خجسته‌مهر در آیین تکریم و معارفه سرپرست پیشین و جدید مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، با برشمردن اهمیت و ویژگی‌های مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، به بحث عملیات فروش نفت اشاره کرد و گفت: این بخش، بخش سخت و پرکاری است که به دقت بالایی نیاز دارد و از آنجا که تمام راهکارهای مختلف در جهت خنثی‌سازی تحریم را دربرمی‌گیرد، مسئولیت آسانی نیست. وی گفت: انتظاری که وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران دارد این است که با توجه به نقش حائز اهمیت درآمدهای نفتی، کشور و مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: به‌طور ویژه از آقای خوشرو و سایر کسانی که در امور بین‌الملل فعالیت دارند، تشکر می‌کنم که در این مدت بسیار زحمت کشیدند. خجسته‌مهر با اشاره به اینکه نگاه من به امور بین‌الملل این است که یکپارچگی در کل مدیریت فروش برقرار باشد و از پراکندگی و تصمیم‌های متعدد در شرایط یکسان جلوگیری شود، افزود: قاعده بازار بین‌المللی این را دیکته می‌کند که منطبق با آن کار کنیم. هر میزان شرایط بین‌المللی سخت‌تر شود، ما باید قوی‌تر و چابک‌تر شویم و از راهکارهای خاص مرتبط با آن استفاده کنیم، زیرا در شرایط خاصی به‌سر می‌بریم و زمین بازی هم در محاصره قرار دارد. وی اظهار کرد: این مسئله به توان شما و ما بستگی دارد که از این شرایط سخت، سرافراز بیرون بیاییم. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سرپرست امور بین‌الملل این شرکت را فردی موفق و از خانواده صنعت نفت خواند و گفت: امیدوارم ایشان در این مسئولیت موفق باشد و در مسیر توانمندی و تقویت این مجموعه‌ها گام برداشته شود و از افراد متخصص و دارای اخلاق حرفه‌ای استفاده شود. اگر ایشان موفق شود، قطعاً شما ایشان را یاری کرده‌اید. خجسته‌مهر افزود: امیدواریم تحریم‌ها برداشته شود، اما باید این مجموعه را روز به روز تقویت کنیم.

* از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد

محمد محمدی‌پور، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز در سخنانی با تشکر از مدیرعامل این شرکت گفت: مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران آخرین زنجیره فعالیت این شرکت و آن طرف جبهه جنگ اقتصادی کشور است و جنگ جای جهاد کردن و فعالیت شبانه‌روزی است. وی با اشاره به تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر اخلاق و مدیریت حرفه‌ای گفت: زیربنای کار بنده توکل بر خدا در انجام کار و مدیریت حرفه‌ای است که از همکاران نیز همین انتظار را داریم و برای تحقق آن نیازمند همکاری و یاری و همفکری همه همکاران مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هستیم. سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: بنده سعی می‌کنم مشورت‌پذیر باشم و از راهنمایی‌های همکاران در امور بین الملل بهره‌مند شوم. محمدی‌پور با اشاره به اینکه در این مسیر نیازمند بهبود فرآیندها و اقدام‌ها و راهبردهای جدید هستیم، گفت: این موارد به مرور نهایی شده و با اخذ مجوز از آقای خجسته‌مهر و وزیر نفت و سایر نهادهای بالادستی این اقدام‌ها را جلو می‌بریم، البته مسائل مدیریتی تدریجی است و دکمه روشن و خاموش ندارد. وی با اشاره به بخشی از سخنان سردار سلیمانی مبنی بر اینکه در بحران‌ها فرصت ایجاد می‌شود، گفت: الان ما در شرایط بحرانی هستیم. سرپرست مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در این جنگ نامتعارف بخش خصوصی کنار ماست و ما باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، گفت: نیازمند خیرخواهی دوستان هستیم؛ هم کمک می‌خواهیم و هم دعا.

* پذیرفتن این مسئولیت، فداکاری است

سعید خوشرو، مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به انتخاب محمدی‌پور که با جوان‌گرایی همراه بوده است، گفت: پذیرفتن این مسئولیت در شرایط کنونی جهاد و فداکاری است. وی افزود: بنده پنج سال پیش زمانی این سمت را پذیرفتم که تحریم‌ها تازه لغو شده بود و شرایط رو به عادی شدن بود، اما باید بگویم که این مدیریت حتی خارج از تحریم‌ها هم جای آرام و راحتی نیست. مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: آقای محمدی‌پور از جوانان خوش‌فهم، پرتلاش و جدی است. این سمت، پوست کلفت و دنده پهن می‌خواهد. از ایشان تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت این سمت را پذیرفتند. خوشرو از همکاران خود در مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز تشکر کرد و گفت: همکاران ما در این مدیریت شبانه‌روز در حال فعالیت و تحت‌فشارهای زیادی بودند تا ریسک‌ها را شناسایی و مدیریت کنیم. بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز گذشته در حکمی، محمد محمدی‌پور را به عنوان سرپرست مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.



  کد خبر : 6368
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :